Krachttraining is hot!

Power staat voor krachttraining.

Deze oefeningen kunnen een aanvulling zijn op een sport die je al uitvoert, en kunnen ook puur gericht zijn op het vergroten van kracht. Denk aan powerliften waarbij het zo snel mogelijk verplaatsen van gewicht centraal staat.
De zwaarte van de gewichten is afhankelijk van jouw situatie en doelen.

De combinatie van kracht, oefeningen en muziek maken deze work-out nog leuker. Je verbetert je kracht en je spieren krijgen vorm. Het resultaat is in enkele weken zichtbaar! Het stevig trainen van je spieren levert een enorme gezondheidswinst op. Sterke spieren zorgen ervoor dat je de gewone, alledaagse taken veel makkelijker en soepeler kunt uitvoeren.

Deze les is een spierverstevigende groepsles met gewichten waaraan iedereen mee kan doen, zowel mannen als vrouwen


Enkele voordelen van krachttraining:

Bij overgewicht: Veel spiermassa = meer verbruik van calorieën. Dit helpt overgewicht tegen te gaan. Met spierversterkende oefeningen train je deze spieren die belangrijk zijn voor het reguleren van de stofwisseling, die op zijn beurt zorgt voor extra gewichtsafname.

Bij diabetes: Mensen met diabetes (type 1 of 2) of met pre-diabetes, kunnen de insulinegevoeligheid verbeteren door de spieren te trainen! Hoe groter de spiermassa en hoe vaker spieren worden ingezet, hoe krachtiger de suikerverbranding in je bloed wordt gestimuleerd! Spieren spelen namelijk een heel belangrijke rol in het opnemen, afgeven en verbranden van suikers

Bij hart- en vaatziekten: Studies toonden aan dat spierkracht een beschermend effect heeft op het hart. Krachttraining is even goed als cardiotraining, hierbij speelt een goede uitvoering van de oefening, in combinatie met de juiste ademhaling een grote rol!